Vi alla har en gräns och min gräns är nådd!

Man kan undra hur samhällets regler och lagar egentligen fungerar. När jag var liten vart jag utsatt under min uppväxt utav en nu dömd pedofil. Jag tilldelades ett skadestånd på över 100 000kr som jag skulle fått tillgång till på min 18 års dag. Min dröm var att kunna ta bort mina ärr på kroppen från den tiden med hjälp utav laser behandling och ta med mina barn på en resa. När 18 års dagen väl kom så fick jag höra utav min mamma att pengarna satt på ett låst konto tills jag var 20. När 20 års dagen väl kom, fick jag reda på saldot på kontot, det var 27kr på kontot. Pengarna hade min mamma använt upp på 6 månader på sig själv under tiden jag satt på behandlings hem. Här skedde något fel, en överförmyndare ska alltid ta hand om kontot, vart var den överförmyndaren?
En tid efter detta fick jag reda på att min mamma skrivit på ett abonomang i mitt namn för eget bruk i en mobil butik i Örebro. Tillslut efter mycket om och men fick jag butiken att ta bort abonomanget men min mamma sitter än i dag Kvar med en gratis mobil som hon slapp betala för. Butiken gjorde ingen anmälan på min mamma. Vilket egentligen är deras skyldighet.

Efter ett tag när jag adress ändrade till egen adress så damp det ner inkasso krav efter krav , saker mamma hade i mitt namn, saker som bredband hon tecknat när jag bodde på behandlingshem. Hur jag än förklarat för företagen att det inte är jag som tecknat dessa så är det ingen som lyssnar " alla brukar säga så"

Jag gjorde en polisanmälan, detta lades ner, jag har sökt kontakter med advokater men alla har avvisat mig då som sysslar med brott. Är detta inte ett brott ? Detta är en stor kränkning och detta påverkar både mig och min familj i dag.
Hur samhället fungerar är en fråga, och här står jag i ett kaos som inte går att lösa, och helt utan hjälp.

// Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0